Presentasjon av Miljøbevissthet

Jeg er forfatter av bloggen Miljøbevissthet, og er en 31 år gammel kvinne fra det forblåste vestland. Jeg bor sammen med min kjære samboer, en hund og en katt. For tiden studerer jeg, jeg tar bachelor i KRL, siste semesteret, og ser for meg at jeg tar Master i Religion til høsten. Ellers jobber jeg deltid på universitetsbiblioteket, og trives godt med det.

Fra barnsben av har dyr og natur opptatt meg, men det var ikke før i voksen alder jeg satte kroken på døra for konvensjonelt kjøtt. Det var også etter offentliggjøringen av FNs klimarapport at min interesse for natur gikk over i en brennende interesse for klimatiltak, bærekraftig fremtid og miljøvern. Jeg fikk enda en tungtveiende grunn for å la industrikjøttet være, og spiser heller økokjøtt forholdsvis sjelden.

Sakte men sikkert gjorde jeg min livsstil grønnere: Solgte bilen (dog det var også av økonomiske grunner siden både samboer og jeg nå var studenter) , skiftet lyspærer til sparepærer, sorterer det jeg kan av søppel, handler det jeg kan brukt, selger/gir bort det vi ikke trenger fremfor å kaste det, kjøper det vi kan økologisk, kjøper ikke "dill" som vi ikke trenger og meldte oss inn i ulike grønne organisasjoner (Grønn Hverdag og Fremtiden i Våre Hender). Jeg er også lokalt styremedlem i Miljøpartiet De Grønne samt medlem i Dyrevernalliansen. Mer kan alltlid gjøres og vi er ikke ved noen veis ende.

Mine hjertesaker er en bærekraftig fremtid på et globalt plan og en grønn livsstil på et lokalt plan. Jeg er nok mer idealist enn kyniker, og har gått på en smell og to på grunn av det, men forsøker også å ha et realistisk syn på det hele. Steg for steg er bedre enn ingenting.

Jeg har stor tro på at dette kan bli en svært interessant og lærerik blog, kanskje med bloggere med ulikt fokus og perspektiv på en naturlig livsstil, noe som vi alle kan lære av.

Med håp om en grønn(ere) framtid.

Anne

Miljøbevissthet

0 comments:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment